вівторок, 2 червня 2015 р.

NEBOLEI | Психологічне дзеркало проекції Не хворій: медичні новини, профілактика хвороб, лікування, психологія, краса, медичний довідник, народна медицина, здоровье,семья,дети,аптеки,питание,санатории,поликлиники,соционика,любовь,дерматолог,стоматолог,терапевт,пансионаты, диспансери

Людина схильна вважати, що світ такий, яким він його бачить. Однак, це не так. Сприймаючи навколишнє, ми неминуче спотворює його своїми проекціями. Проекція (лат. Projectio - кидання себе) - психологічний механізм, що полягає в несвідомому приписуванні суб'єктом наявних у нього неусвідомлюваних думок, переживань, рис і мотивів іншим людям. Всюдисущі проекції Власні думки, почуття, переживання люди переносять на інших людей. Цей процес має несвідомий і мимовільний характер. Припустимо, сам я жадібний, але приписую це якість свого ділового партнера. Припустимо, я заздрісний, але це властивість бачу у всіх, крім самого себе. Нарешті, я захоплений сексуальним інстинктом, але постійно повторюю, що молодь стала зовсім аморальною ... Зрозуміло, проекція буває не тільки негативною. Витіснивши в собі мужність, я схильний сприймати інших людей як відчайдушних сміливців. Перечитаємо Гоголя. Герой п'єси «Одруження» страшно боїться вступити в шлюб. Ось він розпитує свого слугу: «Чи був ти у кравця? .. А чи не питав кравець, навіщо панові новий каптан? Чи не говорив він, чи не збирається, мовляв, пан одружитися? Чи був ти у шевця? Не питав він, навіщо панові вакса для чобіт - чи не збирається пан одружитися? »Сам пан зважився на мужній вчинок, але власні почуття« передає »і кравця, і шевця, яким, мабуть, немає ніякого діла, одружується барин чи ні. Проектувати можна не тільки окреме якість особистості. Не виключена проекція конкретного образу. Припустимо, у вашій свідомості склався стереотип «ідеальної дружини» або «ідеального чоловіка», «слухняної дитини» або «нерозлучного друга». І ось ці ідеалізовані зразки ви проектуєте на тих, хто вам зустрівся на життєвому шляху. Ясна річ, тут можливо розчарування ... Фрейд розглядав механізм проекції як феномен, властивий всім людським стосункам. Він діє безупинно і неухильно, причому люди часто про це не здогадуються. Мета аналізу полягає в тому, щоб показати пацієнтові дію цього механізму, допомогти йому розібратися у своїх зв'язках з «ближніми» і «дальніми». Проекція, як правило, виникає з еротичних джерел. Пацієнт схильний перенести на особистість терапевта свої емоційні переживання, які склалися в нього з батьками, наставниками, коханими, друзями, колегами. Проекція на службі політики і мистецтва Будь ідеологічно ангажоване мистецтво прагне персоніфікувати «благородну» або, навпаки, «згубну» силу, втілюючи її в образі ідеального героя чи ворога. У цьому сенсі середньовічні судилища над «відьмами» або політичні процеси часів маккартизму в Америці експлуатували одні й ті ж пружини психічного життя людей. Радянська культура виховувала молодь у дусі революційних ідеалів. Ідеальні якості проектувалися на героїв історії. Так виникав перенесення благородних і піднесених почуттів - самовідданості, любові, подвижництва і самозречення. У нацистській Німеччині було чимало причин для громадського невдоволення. Гітлер персоніфікував зло, він назвав винуватцями всіх хворобливих процесів, що відбуваються в країні, євреїв і комуністів. Аналіз його політичних промов показує, що, назвавши одного разу своїх антиподів, він зазвичай говорив про них, вдаючись до займенника «вони». «Вони - ви знаєте про кого я говорю» - ця улюблена формула незмінно викликала реакцію аудиторії. «Знаємо!» - Кричала у відповідь натовп. Американський президент Рональд Рейган, який шукав соціальну базу для неоконсервативної програми в період першого президентського марафону, оголосив носіями зла безробітних. Справді, безробітний в Америці тієї пори жив непогано і зовсім не перебивався з хліба на кока-колу. В результаті в американському суспільстві склався певний соціальний прошарок людей, які зійшли з дороги споживчої гонки. Звертаючись до виборців, яким доводилося нести на собі тягар соціальних витрат, Рейган викривав тих, хто, користуючись громадським пирогом, не брав участі в процесі його створення. А адже така поведінка противно духу капіталістичного суспільства, де цінність представляють ініціативні, підприємливі. Телебачення США миттєво підхопило цю установку політичного лідера. У виставах з'явилися персонажі безробітних, що втілюють у собі всі пороки нероб. Оглядаючи телевізійну продукцію тих років, американські соціологи підкреслювали: Америка не може забезпечити колишню динамічність розвитку через безробітних ... Так працював механізм проекції. Політичному діячеві вдалося переключити психічну енергію і пустити її по навмисному руслу. Так став складатися курс, який отримав назву «неоконсерватизм». Малося на увазі відродження цінностей раннього капіталізму - ініціативності, підприємливості, високої відповідальності. А ось ще один приклад з американської дійсності. В Америці набула поширення расистська пропаганда. Деякі політики стверджували, що США - країна граничного динамізму, проте в ній живуть негри, пуерторіканці, які уособлюють собою відсталість, небажання пристосуватися до темпу змін. Так суспільне обурення було перенесено на певні верстви населення, нібито відповідальні за те, що в Америці виникли конкретні труднощі. З початком перебудови в нашій країні теж надзвичайно активізувалися пошуки «винних» у серйозних труднощах її розвитку. Одні в числі таких називали дисидентів, інші - комуністів (більшовиків), треті - імперіалістів, і т. Д. Перші роки реформ породили нових «лиходіїв»: у одних ними виявилися «червоно-коричневі», в інших - «демократи», у третє - «націонал-фашисти» ... Пізніше, вже в наші дні, народилися додаткові персонажі - «олігархи», «терористи», «особи кавказької національності». Як бачимо, проекція може бути і загальною причиною ворожості, і єдиним джерелом життєвої енергії ... Деталі. inha. ru

Немає коментарів:

Дописати коментар